Huh huh... nu har det börjat

Igår startade min utbildning till parkeringsvakt / trafikövervakare / "lapplisa". Vi är 15 st i min grupp. Igår var en mjukstart med fakta om vad som kommer att hända under våra 6 veckors utbildning, vi blev bjudna på lunch o fick sluta kl.14. Idag var det helt andra bullar.... 
Började med "stanna och parkera" . Sedan gick vi in på lag om kommunal parkeringsövervakning o förordning om parkeringsvakter i kommunen, lag om rätt att ta ut avgift på offentlig plats mm., lag o förordning om felparkeringsavgift, lag o förordning om kontrollavgift vid olovlig parkering, lag o förordning och sist men inte minst gick vi igenom "lite" olika paragrafer som jag blev helt snurrig på. Men men allt ska man kunna. Imorgon ska vi ha våran första praktikdag så ut i kylan o gå bredvid en P-vakt.
Idag var jag super trött, var helt slut efter all information o kunskap. Hade huvudvärk, så efter att jag lagade potatisgratäng med köttfärs så sov jag en liten stund.


image135


Igår var jag hos Juha Illman, vi gick igenom låten igen o jag spelade in den på min kamera när han spelade den. Så idag har jag övat på den och på lördag ska vi åka iväg o spela in den. Det ska bli spännande o roligt. Hoppas bara att det ska gå bra o att vi kan få låten att bli bra.

Ha det gött nu ska jag göra ordning allt till imorgon bitti, duscha o sova.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0