Lördag : Olavi Virran sininen huvimaja laulukilpailu

I lördags var en sångtävling i Smålandstenar som var en uttagning till semifinal i Finland. Det var 15 tävlanden varav endast 3 var killar. Jag och Sussu åkte dit för att tävla. Vi åkte först till Tranemo för hans far bor där men som just nu är bortrest. Vi gjorde ordning oss där och sedan åkte vi iväg. När vi väl kom till tävlingsplatsen så fick man anmäla sig och alla fick prova att sjunga halva låten. Sedan kom det massor med folk och tävlingen startade. Jag hade nr.13. Sussu hade nr.12 så när hon skulle upp och sjunga hon var jätte nervös och jag blev också nervös men när hon gick upp på scenen så hade hon inga problem. Intervjun gick suveränt och hon såg säker ut på scen. Hon sjöng låten bra och hon rörde sig till musiken och jag blev stolt över henne att hon var så modig och duktig. Jag min klant var så spänd över att hur det skulle gå för henne så jag glömde bort att filma henne. Vilka skuldkänslor jag fick....
Sen var det min tur att sjunga och det gick bra. Kom ihåg texten och tror att det också lät bra. Strax innan tolv fick vi veta resultatet... En man och en kvinna skulle vinna uttagningen och automatiskt gå vidare till semifinal som går i Finland, sedan har publiken fått rösta fram en favorit...
De sa att det var två kvinnor som hade fått lika mycket poäng av domarna så de båda skulle få gå vidare. Först ropade upp mitt namn och sedan Tiina Vallius. Sedan skulle arrangören presentera publikensfavorit. Han sa att den som vann publikens hjärta var Sanna Toivanen. Jag blev glad över det, för det betyder mycket för mig att vinna publikens hjärta. En lyckad tävling.
Efter tävlingen åkte jag och Sussu till Tranemo. Vi sjöng karaoke, bastade, pratade och drack till kl.5 på morgonen. Tack Sussu för en trevlig och rolig lördag.

Bilder kommer senare när jag får dem från Sussu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0