nu är en rolig helg över och nu är det slut på arbetslösheten

Fredag: Var med Daisy på en lång promenad i skogen med K o Emppu. Hundarna älskar att vara i skogen o få springa lösa. Det finns jätte mycket fina vandringsspår här i Rannebergen. Tack till K som visar mig nya stigar o platser. Jennifer kom till oss idag o ska vara hos oss i två veckor. Eftersom jag har en tjejkväll imorgon så fick Timo gå ut med sina kompisar o festa. Tanja kom o höll mig sällskap. När Jenni gick o la sig tog jag o Tanja lite att dricka och satt framför datorn o Tanja lärde mig att använda word så jag kunde göra roliga bilder o skriva text i dom. Sedan hjälpa o lärde hon mig att göra ordning min blogg. Tack till min lilla ängel för hjälpen. Vi fortsatte att dricka o utan att nån av oss märkte hur det gick till men vi var fulla o när grabbarna kom hem var det vi som var mer fulla än de.

Lördag: K ringde till mig o vi gick ut till skogen idag igen. Sedan hämtade jag Tanja o Ari, vi var till systembolaget o hämtade hem pizza. Det var min första pizza för i år. Jag delade en tonfisk pizza med Jenni. Efter pizzan städade jag o packade min väska. Ari var hos oss med Timo o han tog hand om Daisy eftersom Timo kan ju inte ta hand om 2 hundar o 1 barn samtidigt. Tack till Ari att du var hemma hos oss o hjälpte till med Daisy. Sedan var jag o Tanja iväg en sväng hos min syster. När vi väl kom hem till Tanja så var vi iväg o handlade mat. Jag skulle bjuda på mat, det blev orientalisk chili gryta o ris.

Ingredienser 
 
image134



Före jag lagade mat så var vi o bastade. Sååååååå skööööönt. Sedan lagade jag mat o vi åt o drack. Det var jag, Tanja, hennes mamma o L. Efter maten spelade vi mitt spel som jag haft i typ 3 år men aldrig spelat det. Det var ett jätte roligt spel fast jag o L förlorade mot Tanja o hennes mamma. Sedan så klart sjöng vi karaoke. Sedan blev jag så "trött" att jag ville sova.

Söndag: Vaknade kl.10. Åkte hem. Var ute med Daisy o sedan åkte jag hem till Juha. Han har gjort en låt "Mikä siinä on" som han vill att jag ska sjunga och tävla med den på radiotävlingen "musalista". Jag tycker om låten o tycker att det ska bli roligt att sjunga in den. Nästa vecka ska jag åka iväg o spela in den. Sedan var jag iväg o spela bingo... tyvärr blev det ingen vinst... men men.... Sedan gick jag o Daisy runt  Rannebergen.

Imorgon börjar jag min utbildning till parkeringsvakt. Det ska bli spännande. Så nu är det slut på arbetslösheten. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lycka till med ditt nya jobb. puss o kram/ sussie

2008-02-25 @ 12:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0