Denna vecka har varit upp och ner

Jobbat och slitit. Gråtit och skrattat.

I torsdags efter jobbet åkte jag hem till Juhani Hakopuro. Jag skulle sjunga in tre låtar. Huh huh och det var inte lätt. Det är typiskt att när man ska ge sitt allt så fungerar inte rösten 100 %. Det blev en massa omtagningar och skratt och svordommar ( vittu vittu vittu ). Allt går skit bra sen sjunger jag fel ett ord eller en ton och sen var det bara sjunga om hela låten. Det är svårt att få till det när man ska spela in, det är mycket svårare än att stå på scenen och sjunga in för folk.
Jag gillar låtarna men jag var inte helt nöjd med min prestation i alla låtar. Men få se hur det går när Jussi ska mixa och fixa färdigt låtarna. Hoppas det blir bra... Det var en rolig kväll, visst var jag lite nervös i början men Jussi är en lätt och rolig person att "jobba" med och han är bra på sin sak och gör bra musik.

Igår åkte jag och Timo till Karaoken. Det var en super rolig kväll och vi hade kul ihop. Det var mycket folk och stämningen var hög. Det bästa under hela kvällen var när Timo sjöng. Han sjöng låten R.A.K.A.S. men under låten sjöng han "S.A.N.N.A. Kulta kultasein mä sanoin niin ja selväks tein me mennään Tuvessä naimisiin, en enää lähde Rannebergiin..." Jag blev helt rörd av det. Jag älskar honom av hela mitt hjärta.

Timo tack för en underbart trevlig, härlig och kärleksfull kväll.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0