Lite bakis och skakis idag

I fredags kom jag hem från jobbet strax innan sju. Timo och Ari var i farten som vanligt. Jag kände mig inte på topp, var trött efter jobbet och hade nån pms känsla (riktiga humörsvängningar). Timo ville ha med mig ut men jag ville inte det utan stannade hemma. Usch på mig jag köpte cigaretter i fredags pga att jag var på dåligt humör ( jag vet att det är en dålig ursäkt ) men jag ska inte röka nu på ett tag igen. Satt framför datorn och pratade med min systersbarn och min mamma, sedan hade jag tvn på det var finska tangomarkkinat. Tyvärr så missade jag de tre första tävlanden men men... Satt och drack lite vodka + cola... riktig fjortis dryck men jag gillar det.

I lördags hade jag festahumöret på topp. Så först hade jag det roliga tvättstugan i 6 timmar och städade lite hemma sedan var det dags att dricka. Så klart vodka + cola... hihi... Sedan åkte Timo iväg o hämtade hans syster och Ari. Vi åt en familjepizza. Vi lyssnade på musik och snacka om allt mellan himmel och jord. Sedan tittade vi på de fyra finalister i finska tangomarkkinat, vi var väl inte så nöjda med dem. De var inte lika bra som de som har varit tidigare om åren och vinnarna blev Hanna Talikainen och Jukka Hallikainen.




Jag och E var ute med hundarna och vi skrattade ( hon kallade sig för kvinnan som talar med hundar ). Visst hon har tittat lite för mycket på mannen som talar med hundar. Hennes teknik fungerade väl inte så himla bra... hihi... Men hon försökte ju i alla fall. Sedan beställde vi skjuts till karaoken. Det var ju inte så mycket folk där men då fick man sjunga mer och göra bort sig utan att skämmas. Jag var riktigt på G igår dansade som en jubel idiot och sjöng såna låtar som jag aldrig sjungit i hela mitt liv men som sagt så var jag riktigt full. Det bästa var nog sista låten som jag o J sjöng "stayin´ alive" katastrof... Låten gick ju lite väl fort och vi kunde inte texten men refrängen hängde vi med på. Men huvud saken var den att vi hade roligt. Sedan när vi åkte hem så kom min syster hem till oss. Timo gick och la sig och jag satt uppe med min syster ett tag vi tittade på lite klipp på youtube. Sen gick jag och la mig.

Det första jag tänkte på när jag vaknade i morse var: var jag ute med Daisy när jag kom hem inatt??? Timo och syrran sa att det var jag men jag har inget minne av det. Så kan det gå...
Min syster låg och sov sittande på soffan med telefonen i sin hand. Den ringde men hon vaknade inte så när den ringde andra gången så svarade jag. Nu ska jag och Timo till affären sedan ska jag tvätta fönster och hänga upp gardiner och städa. Idag ska jag fortsätta också med att träna in nya låtar som jag har fått så jag kan dem när jag ska spela in dem. Ha en underbar fortsatt dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0