Nu bor vi i Tuve.

Fredagen (27 juni) var ett rent helvete... Jag, Timo och min mamma slet som svettiga djur med att flytta. Kvällen/natten innan höll vi på att packa tills kl.03.00. Vi vaknade upp 05.30 i fredags och fortsatte med packning, sedan hämtade vi skåpbilen kl.07.00. När vi kom hem med skåpbilen hade morsan redan kommit ner med de flesta kartonger. Så det var bara att packa bilen. Timo och mamma bar alla stora och tunga saker eftersom jag är så klen (ont i ryggen, nacke och axlar) men klart bar jag mycket också men packade mest. När vi hade kört första lastet konstaterade vi att fyra timmar räcker verkligen inte till att hinna med alla grejer så vi ringde och bokade skåpbilen tills kl.20.00 istället och vi hade tur att den var ledig. När vi hade kört tillbaka den så gick vi och duscha sedan åkte vi till Karaokebaren. Snacka om att man blir full snabbt när man är trött och att man inte har ätit ordentligt... huh huh... det snurrade i huvet när man skulle sova på natten. S följde med oss hem från karaoken men det blev ju ingen riktig efterfest eftersom vi alla var trötta och slut. Men men...

Där emot väckte S oss 09.30 i lördags (28 juni) och han och Timo började dricka innan baksmällan kom. Jag och mamma plockade upp saker och sen åkte till gamla lägenheten och började städa lite och jag packade ner saker som fanns kvar där och det fanns massor lite här och där. Vi körde ett last hem till nya lägenheten när vi väl var nästan framme så kom vi på att vi hade glömt saker kvar i hissen så det var bara att åka tillbaka och hämta dem och som tur så stod de kvar. Sen var det dags för att börja göra ordning sig. Jag skulle ju sjunga på Johans krogpå kvällen. OOOOOOOH vad jag njöt av att få sjunga. Det kändes som jag behövde en spelning att få tänka på nått annat. Det kändes så underbart och min röst fungerade bra (eller det kändes så... jag vet ju inte hur det lät i andras öron... heh heh). Det var mycket folk och Timo och S var där som min "hejaklack"... hihi... Mamma hade roligt för hon fick dansa. Vi var alla egentligen helt slut eftersom vi hade både ont i kroppen och i knoppen.

Söndags (29 juni) var ännu en dag i flyttenstecken. Gamla lägenheten skulle ju städas och resten av sakerna skulle packas och köras till Tuve. Vi höll på hela dagen och som tur kom O och hjälpte oss. Vid halv elva på kvällen var vi i Tuve och var färdiga för dagen.

Måndag (30 juni) skulle jag jobba men var tvungen att ta en semester dag eftersom vi var tvungna att städa den gamla lägenheten. Vi hittade mer och mer saker lite här och där... Det är inte lite saker som man har... Jag var tvungen att sjukskriva mig på tisdagen eftersom jag hade så fruktansvärt ont över allt och jag var förkyld och hade feber. Så resten va veckan var jag sjukskriven.

Nu i lördags så jobbade jag. Timo var uten och festa i fredags och i lördags... Livet är orättvist när man är tvungen att jobb helg... Sedan i söndags hade jag så fruktansvärt ont i magen att jag fick åka hem. La mig och sov men magen blev inte bättre för det...

I måndags var jag ledig så jag höll på att fixa Jennifers rum eftersom hon var här hos oss.
I dag var jag på jobbet trots att jag har haft ont i magen men man är ju tvungen att jobba så att man får pengar. Jag är egentligen helt slut kroppsligen och magen strular men jag tror att det beror på allt stress som har varit...

Nu bor vi i Tuve och hittills har det gått bra förutom att grannarna hade fest och höll på till fyra på natten i lördags så att jag kunde inte sova och jag som skulle upp tidig eftersom jag jobbade i helgen. Men annars går det bra här. Skogen är nära så jag och Daisy är där varje dag. Sen finns det hinder i skogen som Daisy har lärt sig att hoppa över.

Vi har varit på ikea och shoppat....



Sedan har vi handlat hyllor till förrådet, gardinstänger, täcken, kuddar mm...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0