Midsommarafton idag

Vad som kommer att hända idag det har jag inte en blekaste aning om. Midsommarafton för två år sedan hade jag spelning i Göteborg och då träffade jag Timo och vi blev kära och galna. Sedan dagen där på hade jag spelning i Skultuna lagår´och Timo kom dit och efter det har vi varit ihop.


De här är första bilden som togs utan att vi visste att det skulle bli vi två.



Man kan ju säga att vi ser lite annorlunda ut idag... hihi...


Jag pratade nyss med min systersbarn i telefon, de hade i alla fall planer för idag och de skulle ha roligt och fira midsommar. Jag saknar det där när man hade planerat vad man skulle göra och att man va en gäng som åkte iväg och firade midsommar med grillning, sprit och spel. Men men när man inte har pengar så kan man ju inte planera något. Få se vad som händer ikväll. Hur som helst så ska jag börja packa efter att jag skrivit färdigt detta.

Annat roligt som är på G är det att jag ska spela in på skiva några låtar eftersom jag har blivit bjuden till en radioprogram i finland. Radiostationen heter Robin Hood och är i Åbo. Programmet ska vara en timme lång och de vill att jag har med mig 10 låtar som jag sjunger och alla som känner mig vet att jag har endast 5 egna låtar så det ska göras fem till nu. Jag har kontaktat Kari Kiiski och Juhani Hakopuro som jag ska spela in låtar hos och hoppas att de även har bra låtar som jag vill spela in. Jag har två låtar som jag redan har bestämt att jag ska ha med. Jag vill göra en skiva som passar till både unga och gamla. Låtarna kommer att sjungas på finska. Det ska bli spännande hoppas att det ska bli bra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0