Nu är jag trött på falska människor.....

Nu är jag trött på falska människor som försöker vara mina vänner utan att vara det... Vänner som är "vänner" då jag inte säger min åsikt... Alla vet att jag är ärlig och säger rakt på sak. Jag hade så jävla roligt tillsammans med Tanja idag. Vi åkte iväg och solade och badade. Vi hade jätte roligt Tanja drack och vi skrattade och hade roligt tyckte jag i alla fall. Tanja har varit den som har varit mig nära och som jag har älskat. Jag tog mitt första dopp för i år. Det var kallt först men sen var det hur härligt som helst. Daisy var med och badade, hon var så söt när hon badade mot mig så började hon låta konstigt... Hon var så söt och go... Efter att vi hade solat och badat så ville Tanja att vi skulle till karaokebaren men det fanns andra som inte ville det... När vi kom till Tanja så ville hennes föräldrar och hennes systers man att vi skulle stanna och festa med dem. Så vi åkte hem till mig och jag hämtade kläder och mat. Timo och Ari var hemma, de ville till karaokebaren så jag körde dem dit och sedan åkte vi hem till Tanja.
Hemma hos Tanja hade vi jätte roligt vi bastade, snackade, snapsade, pratade och dansade. Sedan gick Tanjas syster och hennes man och la sig. Sedan blev det bråk mellan mig och Tanjas kille... Tanja skyllde att allt va mitt fel... Att jag provocerade honom men sanningen var det att han visade vem han egentligen är... men Tanja ville inte se det utan allt var bara mitt fel. Tanja sa att K skulle aldrig bete sig så om jag inte var där, att jag fick honom att va så. HUR KAN EN RIKTIG VÄN SÄGA SÅ??? Men jag försökte att strunta i allt som Tanja och hennes kille K sa. Men efter ett tag vid klockan tre ringer klockan på dörren och då kommer hellt plötsligt Timo och hämtar mig... K blir förbannad när han ser vem som kommer och han blir arg och gör en sak mot Tanja som jag blir oxtokig på men Tanja säger att det inte gör något... Att hon gjorde inte illa sig men jag accepterar inte att man använder sina kvinnor som skit, och man gör precis som man vill och en kvinna ska INTE acceptera vad som helst...
Allt slutade med att Tanja var sur på mig och skyllde på att allt var mitt fel... Men sanningen var denna att K visade vem han egentligen är när det finns någon som han hatar i närheten. Jag ber om ursäkt att jag höjde min röst och skrek så att jag väckte de som låg och sov. Jag ber om ursäkt till Tanjas föräldrar att jag skrek i deras hus. Men varje ord som kom ur min mun ångrar jag verkligen inte.

Det som är synd är att jag mister en riktigt nära och bra vän men för henne var jag endast en kompis för mot en vän gör man inte så som hon gjorde ikväll. Jag är väldigt besviken på Tanja och ledsen över att vår vänskap verkade inte betyda mer för henne. Jag är ledsen över att mista min relation med henne men livet är så ibland... Älskar man inte sin vän på riktigt så bryr man sig inte... Jag hoppas verkligen att Tanja när du läser detta att du förstår att jag har aldrig velat något illa mot dig, jag vill att du tar tag i ditt liv och börjar visa för alla att du kan. Du kan också mer än du tror och det var därför jag var hård mot dig. Du måste bara prova dina vingar utan att tro att du bara misslyckas. Man lär sig av att försöka.
Men sedan vet du också det att jag är ärlig och säger min åsikt och som du sa att man vågar bara säga saker när man är berusad. På fyllan så kommer sanningen fram... Allt du sa sårade mig.

Men i mina ögon får en man aldrig skada/trycka ner sin kvinna med sina handlingar och/eller med sina ord...

Jag är ledsen över att en "vän" kan säga att jag har förstört allt, att om jag inte skulle ha varit där så skulle aldrig allt ha hänt... FAAAAAAAAAAAAAAAN Jag är ledsen över att förlora en vän om hon nu egentligen är en vän?????

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tanja låter inte som en riktig vän i mina öron. :(

2008-06-07 @ 17:20:16
Postat av: Anonym

Hon e ingen vän nånstans kasta henne. D finns bättre. Hon låter som en osäker människa!!! Sånt ska du inte ha runt om dig...

2008-06-07 @ 19:16:09
Postat av: Anonym

Håller med föregående talare. Osäker, självisk person. Kanske fått för mycket gratis i sitt liv?? Inte lärt sig att uppskatta något. Inte lärt sig att tänka på andras känslor...??

Du verkar vara värd en mycket bättre vän.

2008-06-07 @ 19:23:36
Postat av: Anonym

va bara tvungen att försvara tanja lite, alla har vi våra "ups and downs" jag känner tanja sen många år tillbaks, och hon e den mest omtänksamma personen jag känner. kan mycket väl vara så hon gjorde fel ? men gör vi inte alla något fel en gång i livet? Och hur kan man skriva "tanja e ingen riktigt vän i mina öron", baserat på EN sak ???



Och att ni skriver "hon låter som en osäker människa, sånt ska du inte ha i ditt liv"? WTF ?!?!

sen när har man bara självsäkra människor i sitt liv.

Fan ni lever verkligen lyx!



Fy fan va folk kan dra 1 person över en kant, för en episode som har hänt..

get to know the person before you open your mouth.



Usch några saker förstår jag bara inte.

Försvarar inte hennes betee¨nde där alls, men av det jag känner henne, så ligger det annat bakom en sådan reaktion.!



mvh

Queen of kolding!

2008-06-08 @ 22:45:51
Postat av: Anonym

kk

2008-06-08 @ 22:49:31
Postat av: Anonym

Tanja erkänner själv i sin blogg att hon e rutten o dålig mot folk o att hon alltid "råkar" såra folk.....råkar man för ofta så gör man d me mening,...eller så har hon svårt att lära sig utav sina misstag!! väldigt svårt.. sanna d finns bättre vänner där ut som du förtjänar,att en så kallad vän väljer en kille som behandlar henne som skit över en riktig vän,som du, så e hon dum!

Lycka till me allt ....du e en riktig vän för du bryr dig om din vän när du ser att ngt e fel.....



" En riktig vän talar om för en när man e smutsig i ansiktet"

2008-06-09 @ 01:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0