Nu är midsommaren över!

I fredags hade vi inte den blekaste aning om vad vi skulle göra... vi visste att hur det än skulle vara så skulle vi till karaokebaren. Marika ringde till mig vid halv fem och fråga om vi hade bestämt vad vi skulle göra. Vi bestämde att hon och några till skulle komma hem till oss. Sedan skulle vi till Karhu och karaokebaren. När de kom så hade Marika plockat blommor som hon skulle ha under kudden. Hihi... Hon var i alla fall i farten. Hon tvingade mig att dricka minttu, det var faktiskt inte så äckligt som jag trodde. Sedan gjorde hon ordning ett glas med vitt vin och sprite och till och med det gick att dricka. Sedan bestämde Marika och M att vi skulle sjunga karaoke. Så det var ju klart att vi gjorde det. Marikas bror till och med sjöng och det var väldigt imponerande, han kan faktiskt sjunga bra. Det var första gången som jag hörde honom att sjunga. Sedan när det var dags att åka iväg så fick vi stå nere och vänta på skjuts väldig länge och eftersom Marika glömde sina blommor uppe hos oss så plockade hon nya... hmm... hihi... i från grannarnas plantage... oops...
Marika ville till Karhu så ställde vi upp på att åka dit men J och S åkte till Bordet. När vi väl kom till Karhu så gick vi in och sedan ringde Marika skjuts igen för där ville ingen stanna, det var bara gammalt folk där. Så vi åkte till karaoken och där var det fullt med folk. Det var hur kul som helst, vi dansade, pratade, sjöng och skålade. Marika åkte iväg till Bordet vid halv två men vi blev kvar tills Karaoken stängdes. När vi kom hem så hade lilla Sheila och Daisy bitit sönder våran fåtölj, det var skum bitar över allt i vardagsrummet... hihi... Ni skulle se vad oskyldiga båda våra tjejer såg ut...
Stort tack till Marika för en trevlig midsommar och självklart till min älskade man som till och med kom och hämtade mig för att dansa tillsammans med mig till låten "sinun". Sedan för att han älskar mig och jag älskar honom.






I lördags gick vi en promenad ner till Angered och hälsade på Timos syster. Sedan när vi gick hem så gick vi och handla tacos ingredienser på Ica. Vi bestämde oss för att vara hemma och mysa. Men sedan började telefonerna ringa och folk ville att vi skulle med ut och festa men vi stannade kvar hemma, fast lite sugna var vi men jag är glad att vi stannade hemma. För det var ju på midsommardagen 2006 som vi blev tillsammans. Vi tittade på en film och åt lite chips.



Idag har jag packat för fullt och haft tvättstuga och imorgon ska jag jobba. Inte så himla roligt men man är tvungen. Sedan i veckan kommer Millan och hennes kille till Göteborg så jag ska gå ut och äta med dem. Sedan kommer mamma hit på torsdag kväll för hon ska hjälpa oss med att flytta.




Nu kommer jag till det som har varit tråkigt i helgen... En person som var en utav mina bästa vänner har berättat sanningen om vår vänskap på sitt blogg. Vi blev osams för över två veckor sen. Jag är ledsen över att mista henne som vän men mest ledsen över att hon skriver att hon har mått så dåligt i min närhet... att jag har sätt ner på henne och tyckt att hon är sämre än andra... att jag har hånat henne... att jag stack, det gjorde jag för hon bad mig att sticka därifrån...
Men men som hon skriver så mår hon bra nu när inte jag finns i närheten och det är huvud saken. Som sagt man kan inte älska alla. Vänner hittar man alltid nya...




Ni som umgås med mig och är mina vänner så hoppas jag för guds skull att om ni mår dåligt i min närhet så säg till och gå inte och må dåligt över det. Fungerar inte vår vänskap så betyder det att vi inte ska umgås. Tävla inte mot mig för vi alla kan inte vara lika bra, man ska aldrig värdera sig själv mot någon annan, det finns saker som ni är bättre på än jag. Men jag trycker inte ner mig själv för det och det ska verkligen inte heller ni göra. Jag hoppas att vi alla kan vara ärliga mot varandra och inte gå bakom ryggen på en.
Sedan hoppas jag verkligen att om min kille skulle knuffa till mig hårt på fyllan att mina vänner skulle ställa han mot väggen för så ska man inte behandla någon annan så vare sig man är full eller nykter. Speciellt inte om en man gör så mot en kvinna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0