Roligt.

I fredags vid tolv tiden kom Ida hem till mig, hon är min arbetskollega. Vi hade bestämt att vi skulle träffas och hitta på något ihop och hon älskar hundar. Så vi bestämde oss för att hon skulle komma hem till mig och vi skulle gå ut med hundarna. Hon hade med sig jordgubbar och de var jätte goda. Jag lagade mat (spagetti och köttfärsås), hundarna lag vid henne hela tiden, de gillade henne verkligen. Vi gick till sjön med Daisy och Sheila. Sheila badade för första gången i sitt liv och snacka om att hon var så söt tills hon förstod att hon kunde verkligen bada. Hon till och med hoppade i vattnet efter Daisy till slut. Hundarna hade jätte roligt och de busade jätte mycket med varandra. Jag och Ida pratade om allt mellan himmel och jord och hon är jätte trevlig, snäll och rolig person. Sedan bestämde vi att hon skulle även komma hem till oss efter jobbet idag med och vi skulle bada om vi nu vågade.

I morse ringde klockan 05.30 det var bara att kliva upp och se glad ut. Jag var lite groggig i huvudet eftersom jag tog en lugnande tablet på kvällen för att jag skulle kunna sova sova eftersom jag har sovit så dåligt. Jag kan inte minnas när jag har sovit bra senast... Men men Sussu kom och hämta mig vid halv sju och vi åkte till jobbet. Kändes konstigt eftersom man hade varit ledig i två dagar så jag trodde att det var måndag. Jag fick jobba ihop med Ida på jobbet och vi hade en bra dag på jobbet. Det är skönt och roligt att jobba med Ida för vi tänker väldigt lika och det fungerar bra att jobba med henne. Jag körde bil för första gången idag på jobbet, en liten toyota Aygo... Men det gick bra, bilen var hel och vi överlevde arbetsdagen. Efter en svettig arbetsdag gick vi till hållplatsen och satte oss i spårvagnen och där var det varmt, svetten bara rann så vi längtade verkligen efter att bada. Vi tog med oss Daisy och gick till sjön och vi var modiga nog att efter mycket om och men hoppa i vattnet. Det var faktiskt inte så kallt som det kändes från början och vattnet var inte så skitigt som jag trodde. Daisy badade tillsammans med oss och hon rev oss båda med sina vassa klor för hon förstår inte att det gör ont när hon simmar på eller bredvid en. Men det var jätte roligt. Det känns bra att lära känna nya människor som kan bli riktigt goda vänner.

Här är vi på firmafesten som va i maj.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0