Träna, träna och träna...

Idag har varit en bra dag med mycket sång och skratt. Vi åkte hem till Risto som är en riktigt god vän till oss. Jag och Risto brukar sjunga karaoke ihop. Han har köpt ny en riktig karaokemaskin så man kan ändra tonart. Så jag tog med min tävlingslåt och kunde transponera till den tonarten som jag har valt till tävlingen men nu när jag fick sjunga låten i den tonart som jag har valt så kändes det inte alls bra, skulle verkligen behöva ändra den men tyvärr så tror jag att det är försent för de har nog redan gjort noterna till orkesten i den tonart som jag har valt. *SNYFT* Så går det när jag är i farten och inte är säker på min sak... Ringer till Finland i morgon och försöker ändra den. Hoppas det går...


På torsdag så ska jag hämta min festklänning som jag har beställt till tävlingen. Jag var tvungen att köpa en klänning för jag kommer inte i mina andra klänningar och man måste ha en riktig bal-/festklänning på sig i finalen. Det är en stor tävling med konsert och det kommer mycket folk. Klännigen var så pass dyr att jag har avbokat min tid för ansiktsbehandling och min tid hos frisören.

Klänningen ser nästan ut som denna fast svart och vit.



Den här veckan som va har gått förbi med blandade känslor. Jag försöker hela tiden tänka positivt och försöker bli bättre. Men det blir ju inte bättre när jag inte kan sova på nätterna och när jag tar sömntabletter så känns det som en riktig baksmälla dagen på. Sedan när man äter sömntabletter så sover man inte på riktigt. Man är trött och hängig dagen där på. Sedan är det andra saker som  trycker mina tankar, men det tar jag inte upp här. Bråkade med min syster i telefon i veckan och det gör ju inte saker och ting bättre...
Jag ska försöka börja träna den här veckan, då menar jag med crosstrainer och köra lite arobics och situps hemma. Tror att om jag tränar så ska jag må bättre. Bara man kommer i gång men det är inte så lätt när jag har ont i hela min kropp. Men jag måste kämpa.

Kommentarer
Postat av: Marika

Wow mikä hieno mekko!! Hui minaukin alkaa ihan jännittään sinun puolesta...;) Olis ollu kyllä ihan mahtavaa päässä mukaan Suomeen mut kun ei ole rikas ja laskuja on niin EI pääse :( snyft snyft!!

2008-09-22 @ 16:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0