Ensam hemma nu.

Timo och hans far Repe åkte i morse iväg till Lohja. De ska på begravning. Tyvärr... Helinä som var Timos faster ska begravas idag och jag är ensam hemma med Sheila. Helinä var en god kvinna med humor. Träffade henne första gången 2006. Vi var hos dem ett par dagar då på sommaren när jag och Timo var på vår första semester. Sist var vi hos henne och hennes man sommaren 2008. Hon var så himla gästvänlig och man fick skratta tillsammans med henne. Tyvärr tar livet alltid slut men för henne alldeles för tidigt. Jag hade gärna följt med på begravningen men jag var tvungen att stanna kvar hemma med Sheila.

Igår kom Timos pappa hit och han hade med sig mina saker som jag hade hos Timos syster. Jag blev så glad över att få dem. Jag hade mina julsaker där så självklart startade jag igång med att sätta upp dem. Satte upp min spegel och min tavla som jag fick vid studenten av mamma. Sedan lyssnade jag på skivor och gick igenom mina dvd så nu när jag har tid ska jag se på dem. Mitt spel "jackpott" som jag fick av Sussie när hon var till Thailand och mina andra spel som twister som vi fick av Tanja, om jag minns rätt så fick vi den som inflyttningspresent i Ranneberg. Hur som helst så var det kul och få mina saker. Igår passade jag på att träna medans Timo och Repe var ute med Sheila. Sen på kvällen var det bastu.

Idag trots att det är en sorglig dag så ska jag njuta av min stund ensam hemma. Jag och Sheila ska iväg snart på långpromenad, sen ska jag träna, lyssna på bra musik och något som jag har saknat... "Kajgryta" jag ska laga det. Det är en orientaliskchiligryta. Timo tycker inte om det så nu passade jag på att handla det när vi var iväg igår i affären. Sen imorgon ska jag iväg och jobba lördag och söndag. Så vill ni ringa till mitt svenska nummer så gör det imorgon eller söndag kväll vid tiden när båten är i hamnen för jag är ledig mellan kl.19-19.30. Inte mycket men lite i alla fall. Vilket fall som helst så ser jag fram emot att jobba imorgon. Det blir julklappsdelning som Ville Viking mm...

Ha det så gott nu i helgen!

Kommentarer
Postat av: tanja

Voi olla et muistat ihan oikein :)

katotaan jos sulle voi soittaa sit illalla.

kaikki varmaan soittaa samaan aikaan ja

sit menee puhelin linjat sekasin. hihi.

Toivottavasti töissä menee hyvin.

Miss you.

Kram

2009-12-12 @ 12:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0