Kallt...

I lördags när Timo körde mig till terminalen i lördags morse. Det var blött på marken så jag tog inte ens med mig vantar. Imorse när han hämtade mig var det över 10- och jag höll på att frysa skiten ur mig.
På jobbet gick det jättebra, jobbade ihop med Nanna och det e skoj. Vi gjorde massor av skojiga saker med barnen. Barnen var glada och vi var glada. Vi hade luciatåg i söndags. Nanna var Lucia och vi var 2 tärnor och en stjärngosse. Vi startade sjungandet kl.06.30 på bryggan sen gick vi runt i båten och sen till terminalen. Vi var färdiga kl.08.20. Vi fick mycket beröm att det lät så bra. Vi var bara fyra men det lät som vi var fler eftersom vi sjöng olika stämmor. Det var jätte roligt. Efter det gick jag ner till hytten tvättede av sminket och satte på Ville smink och dräkt. Sen var det upp till Fun club, det var glasskalas, välkomstträff och morgonjumpa. Barnen var helt i extas och det var sååååååååå kul att vara Ville. Sen fortsatte dagen med massa roligheter.




Nu vet jag tyvärr inte när jag ska jobba på grund av att en annan har "tagit" redan de dagar som de behöver extra "lekis". Hmm... men de sa att de skulle ringa till mig direkt när de behöver mig. Så de kan ringa en kväll och sen ska jag jobba direkt på morgonen. Behöver verkligen jobba. Jag skicka ett mail till en annan fartyg och skrev att om de var i behov av lekledare så kan de gärna ringa till mig.

En glad nyhet är att Tanja kommer på fredag tillsammans med sina föräldrar. De ska på julkonsert och de har bjudit med mig och jag tycker att det ska bli fantastiskt. Hoppas de kommer hit innan det så att jag får bjuda på middag som tack för allt de har gjort för mig. Det kommer att bli kraaaaaaaaaaaaamkalas på direkten när Tanja kommer. Vilket fall som helst så kommer hon hit direkt på morgonen när fartyget kommer till Åbo.

Nu är det endast 16 dagar kvar tills nyårsfesten. YES!!!
Få se vad man ska klä ut sig till. Har några ideér. Sussie har redan beställt sin dräkt. OOOOH vad jag vill att nyårsafton ska vara NU.

Här är några ideér...





Kommentarer
Postat av: tanja

I caaan´t wait. KOHTA NÄHDÄÄN. Kiva kiva!! :)

2009-12-14 @ 23:44:35
URL: http://xtanja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0