Rolig Fredag. Sen jobbade jag resten av helgen

I fredags kom Tanja och hennes föräldrar K och P hit till Finland. Vi träffades vid Mylly som är ett stort köpcenter. Där var de med sin stora husbil. P bjöd oss på kaffe och lussebulle. Sedan åkte vi till Åbo cetrum. Gick till maskeradaffären. Tanja och Timo hittade dräkter och köpte. Jag provade några men ingen av dem som jag provade kändes bra. Så jag köpte inget. Sen gick vi en stund på stan och åkte tillbaka till Mylly köpceter. Där handlade vi. Sen åkte vi hem till oss. Jag började direkt med att laga mat, tacopaj. Vi fick en vinflaska av P och K. Sedan fick vi två presenter från Tanja men de öppnar vi inte förrän på julafton. Kloackan gick helt plötsligt hur fort som helst. Så vi fick lite bråttom. Duschade och gjorde ordning oss. Timo åkte iväg till Tampere för hans far är där och Timo behövde hjälp med att laga bilen för att den inte gick igenom besiktningen.
Vi åkte iväg till Kyrkan i Tanjas föräldras husbil. Jag, Tanja och P drack och jag tyckte att det var kul att åka med i husbilen. Den är hur fin som helst och stor. Tanjas föräldrar bjöd med mig på en julkonsert. Den var tyvärr lite seg, det blev bra sista halv timmen som tur var. Bra att den inte var hellt misslyckad. Under tiden som vi var på konserten hade de ringt från jobbet. Det var i behov av folk tills på lördag. Jag fick panik. för jag behövde verkligen få jobba för att få pengar. Så tur som det var alla var förstående och jag ringde till jobbet och sa att jag kunde komma. Vi åkte hem till mig så jag fick hämta saker och kläder som jag skulle ha med mig till jobbet. Sen åkte vi full fart och parkerade husbilen bredvid terminalen. Sen sa K: snabbt med en stark drink till mig. Stackarn hade ju fått köra hit och dit medans vi andra hade redan druckit. Vi drack i husbilen sen beställde K taxi och vi åkte iväg till Galax som är en bra dansställe i Åbo. Det var Jukka Hallikainen som uppträdde. Vi fick stå i kö ca 40min. Man kände att man nästan hann bli nykter på den stunden. Men när vi väl kom in så drack vi, dansade, snackade och hade roligt. Jag är så tacksam till Tanja och hennes föräldrar för hela kvällen. När stället stängdes så tog vi en taxi till husbilen. Jag hoppade upp i sängen och somnade direkt. Sen ringde klockan vid åtta. Jag klädde på mig och gick in till terminalen. Det var lyx att bara kliva ut ur dörren och gå 50 meter så var jag inne i terminalen. Bilder lägger jag ut sen när jag får dem av Tanja.

Lördagen på jobbet gick ju helt okey fast jag var väldigt seg och bakis. Söndagen gick också som vanligt bra. Jag var Ville och hade skoj med barnen. Sen var jag ju i tomte kläder hela tiden på jobbet.

I morse kom Timo och hämtade mig från terminalen. Vi var iväg och fixade några ärenden. Sen var Timo tvungen att åka tillbaka till Tampere för de hade inte fixat färdigt allt med bilen. Nu har jag varit ensam hemma med Sheila. Jag bastade och sen har jag mest suttit här framför datorn. Pratade med min syster idag på FB. vi har ju inte pratat med varann på nästan ett år. Det kändes bra och jag är glad för hennes skull att allt går bra för henne. Sen pratade jag med Tanja också på FB men hon är ju i Lappland och hon har någon slags trådlös internetuppkoppling så den var ju inte världens bästa. Vi hade bara allmänt sjukhumör när vi skrev till varann. PLUPP PLUPP... hihiii....



Om tre dagar är det julafton. Jag och Timo som det ser ut nu firar jul ensamma här hemma. Det blir skönt att fira jul tillsammans i vårt hem. Jag ska laga julmat sen ska vi basta och bara vara. Nu skulle jag faktiskt vilja fixa hem en julgran på grund av att vi ska fira jul hemma. Sedan är det ju bara en vecka kvär till maskeradfesten. Längtar tills det. Mina bästa vänner ska vara här och vi ska ha hur kul som helst.

Idag skickade jag iväg några "julkort" genom mail.





Kommentarer
Postat av: TANJAA´

2009-12-23 @ 04:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0