Shit vad fort tiden går.

Tiden går så fort att man inte hinner med. Snart är det jul och sen nyår och ett helt nytt år börjar med nya tag och löften som man inte håller... Som t e x gå ner i vikt, äta mindre skräpmat och godis mm... Men sånt e livet. Idag var en bra dag. Började dagen med långpromenad med Sheila. Det var -4 grader och solen lös. Hur gott som helst. Skönt att det inte var blött och jävligt. Sedan gjorde jag mat och efter det körde Timo mig till Bauhaus. Där var J. med sin dotter I. Vi åkte iväg och tittade på hennes "sommarhus" och åkte hem till henne. Pratade om allt möjligt. Kändes skönt för nu har jag en som jag kan umgås med här i Åbo. Då hon inte jobbar för jag träffade henne på jobbet alltså på båten.

Här i Raisio fungerar inte vårdcentralen ordentligt. Hon som ska vara min läkare hör sig inte av fast det är inbokat i hennes schema att hon ska. Jag var och röntga mitt knä för nästan 2 veckor sen efter att jag från akuten hade fått en remiss till röntgen. Efter röntgen så skulle min läkare ringa till mig angående resultaten men det har hon inte gjort så jag ringde till vårdcentralen och frågade om mina resultat. De kunde så klart inte säga något utan skrev upp mig i läkarens schema, alltså att hon skulle ringa till mig på eftermiddagen igår men det gjorde hon inte. Jag väntade idag på förmiddagen men fick inget samtal. Så jag ringde upp till vårdcentralen igen och de kunde bara säga att de beklagar. Sedan hade min läkare gått hem, imorgon har hon möte och man kan inte byta läkare. Timo hade tid till henne i måndags men efter 40 minuters väntan gav han upp. Idag var grannens son med sin dotter till henne och de fick vänta i en timme. Sedan berättar grannarna till oss om hennes beteende och sätt att behandla sina patienter. Man borde göra en stor klagomål om henne för vi ska väl ha rätt till bra vård och har man tid hos läkaren så ska man inte behöva vänta hur länge som helst. Man kan acceptera en liten försening men det ska ju inte vara överdriven. Åker man in på akuten så vet man att väntan kan vara lång men har man en inbokad tid så ska den fungera och när man till slut får möta läkaren så ska hon ge bra och rättvis behandling. Jag fattar inte vad det är med mitt knä. Efter att jag jobbade eller tränar så kan jag inte gå på typ 2 dagar pga smärta och jag kan inte sträcka ut mitt knä för det gör så himla ont. Nått fel måste det ju vara och värktabletterna hjälper ju inte. Nu har jag haft ont i knät i över en månad. Blir tokig snart för jag vill kunna träna och komma i form.

På fredag ska Sussie och några till åka på kryssning med M/S Amorella som jag brukar jobba på och tyvärr så jobbar jag inte i helgen. Jag tänkte att jag skulle åka på kryssning och träffa dem men det blir svårt ekonomiskt. Varför ska allt handla alltid om pengar? Jag hade så gärna åkt och träffat dem men nu är ju livet som den är. Men som tur så har vi ju nyårsfesten pch då kommer ju hon hit. Men jag har lovat att åka till terminalen och träffa henne. Jag ska jobba ombord 12-13/12 och då är det lucia få se om man blir tvungen att vara med i luciatåget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0