Storstädning...


Idag har jag varit i farten. Var på långpromenad direkt på morgonen med Sheila. Sen slängde jag ut mattorna och började storstäda. Nu luktar det gott och känns bra. Nu vill jag bara åka iväg till Masku köpcenter och köpa ett par gardiner till köket och lite julsaker. Ska åka in till Åbo för att titta på lite maskeradkläder till nyårsfesten. Tänkte att det e lättare att gå dit och prova kläder så man ser hur man ser ut i dem. Nyss ringde jag och beställde tid till bowlingen 1/1 2010 kl.20-22. Längtar så himla mycket tills nyår. Då blir det party party....
En positiv sak med att vara själv hemma nu när Timo är på kurs är att jag får lyssna på musik som jag verkligen gillar som han verkligen inte tycker om. Idag har jag lyssna på massa godingar i stil av rockabilly. Musik får mig att må bra.


Konstigt med drömmar nu har jag drömt om min far flera gånger. Inatt kändes det så verkligt, som om han levde forfarande. Han höll i en av knivarna som jag har hemma. Kniven har han ju hållit i för många herrans år sen för det är en kniv som vi hade redan när vi bodde i Finland. Jag förstår inte varför jag drömmer om honom väldigt mycke på sista tiden. Det är ju i för sig 4 år sen han begravdes. Skulle behöva åka till hans grav i Mikkeli men det är för långt dit just nu och jag har inte råd med det. Ska försöka lösa det på nått sätt i samband med att jag åker och hälsar på min mormor som jag inte nu har sätt på ett år. Dit skulle jag också verkligen behöva åka... Mycket som man skulle göra men No money No funny...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0