Yes, vilken rolig kryssning

I fredags körde Timo mig till Silja terminalen och jag checkade in och gick ombord. Fick en hytt på nionde våningen och tre olika matkuponger (110kr+315kr+375kr), det kändes roligt på terminalen när jag checkade, personen som gav mig boardingcard mm sa till mig "hauskaa keikkaa" trevlig spelning. Kände mig som en "större stjärna" hihi... säkert men det kändes trevlig. Jag gick och la mig i min hytt, sen var jag iväg och åt go mat och tittade på tv i min hytt. När båten kom till Stockholm gick jag av båten eftersom SR sisuradio skulle göra en intervju med mig. De var ju de som bokade mig dit för att sjunga 1 låt och för att göra intervjun. Mamma var på terminal och kom springande och gav mig en kram. Lilla mamma har blivit jätte smal, det gör gott för henne att ha Daisy där.
På kvällen skulle uppträdandet först vara kl.21 sen fick jag veta på i terminal att det skulle vara kl.20.30. När klockan var så mycket kom de underfund med att folk var ju i väg och åt mm så de ändrade den till kl.21.45. Vi kom tillbaka till nattklubben strax efter halv tio. Men såg ingen från Sr Sisuradio... hmm började fundera vart de hade tagit vägen sen kom de efter klockan tio. De sa att de hade ändrat tiden igen. Hmm... snacka om bra planerat... Så de som har planerat hela Finnfestival har ju inte tänkt klart och färdigt hur allt skulle vara. Men men jag sjöng och det gick jätte bra, var nöjd med det och folk gav stora applåder och det kändes bra. Sen gick jag iväg till hytten och böt kläder. Sedan gick jag ner till nattklubben igen. Jag och mamma träffade en trevlig kvinna S. som var med oss hela kvälle. Vi träffade massor med folk och vi dansade och hade hur kul som helst. Det fanns en Rockabilly band från Västerås " The Go Getters" som spelade och de var hur bra som helst. Jag var frälst och det var Mamma med. Deras musik fick alla att dansa och skrika. Jag var full i farten (full aa det var bara förnamnet). Alla var svettiga och glada.





När de slutade spela så satt vi ett gäng och snackade med The Go Getters, de var roliga och goa "gubbar" från Västerås. Vi hade en gemensam bekant så vi mycket och snacka om. Sen stack vi iväg till Discot eftersom personen "slängde ut oss" för de skulle stänga. När discot stängdes så visste jag inte vart morsan och de andra hade tagit vägen så jag gick till hytten. Hon var inte där och när jag var på väg till hytten så de i högtalaren "Om en timme anländer vi till Åbo" Ooooops vart tog natten vägen och vart e morsan. Jag packade mina saker i hytten och när jag var färdig tänkte jag gå ner till cafeterian och titta om morsan var där. Gänget satt där och sa att hon hade precis gått till hytten. Jag gick dit, där var hon. Hon var så glad för det hade varit roligt. Vi tog våra väskor och gick ner till cafeterian och satt med gänget där tills vi kom till Åbo. Jag köpte 4 räksmörgåsar med mig hem med en utav matkupongerna. Timo hämtade oss från terminalen och jag var full och luktade sprit. Vi åkte hem till oss gjorde ordning sovplats till mamma och vi la oss och sov. Timo ville att jag skulle andas åt andra hållet eftersom jag luktade såååå mycket alkohol. Oooops!
Men kul hade vi i alla fall och dansade ut all glädje till grymt bra musik.

Mamma var ju hos oss i lördags. När vi vaknade på dagen så åt vi räksmörgåsarna som jag tog med mig från båten. Jag hade lite svårt för att äta och det berodde nog på att jag var bakis. hmm... Men senare på eftermiddagen så blev det bättre. Jag lagade mat, vi lyssnade på min intervju och på musik. Innan vi körde henne till terminalen så tog jag lite bilder på min vackra mamma.






Kommentarer
Postat av: tanja

Voi voi.. Jos olisinki päässyt mukaan. hihi.. Kuulostaa siltä että viinaa tuli kunnolla juotua. mut niin sitä pitää. noin 35 päivää enää jäljellä ku nähdään :) on niin ikävä!! kram

2009-11-23 @ 21:03:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0